Személyes online márkaépítés alapjai orvosoknak

Magánorvosként dolgozik, vagy frissen végzett orvosként a magánszektorban szeretne dolgozni a következő évtizedekben? 

Fontos tudnia, hogyteljes szakmai pályafutását végigkíséri az online jelenlét, mivel a XXI-ik században az a társadalmi (fizetőképes) réteg, melyet Ön szaktudásával kiszolgál az internetet használja elsődleges forrásként információ gyűjtésre.

orvosmarketing magánorvosoknak

Páciensei kíváncsiak Önre, szeretnének tájékozódni, hogy Ön milyen szakmai tapasztalattal rendelkezik, milyen szakterületekre specializálódott, hol érhető el aktuálisan és milyen véleményeket kapott betegeitől. Aki nem kezeli megfelelően online jelenlétét, azt kockáztatja, hogy elavult, lényegtelen, rossz, vagy negatív információ jelenik meg róla az interneten, ami közvetlenül befolyásolja páciensei számát és minőségét.

Mivel Ön nem marketing szakember, hanem orvos, így -feltehetően - nincs ideje, tudása, energiája arra, hogy a különböző online felületeken figyelemmel kísérje, aktualizálja, szűrje, kontrollálja online megjelenésétA magánorvosi szektor konszolidációja miatt rengeteg szakember dolgozik magánklinikák alatt, ahol a magánklinika vagy fontosnak tartja a személyes márkaépítést, vagy nem.

Munkahelyváltáskor az orvos adatok lassan frissülnek, a régi munkahely weboldaláról még nem kerül le az orvos személyéhez kötött információ, az új munkahelyen meg még nem érhető el. Ha értékelések szerepeltek az előző munkahelyi személyes profilnál, akkor munkahelyváltáskor azok elvesznek, rosszabb esetben ottmaradnak az előző munkahely weboldalán és az ottani orvos kollégák bevételeit növelik.


Hogyan lehet ezt a helyzetet kezelni?

Javasoljuk, hogy tudatosan foglalkozzon online jelenlétének kialakításával és naprakészen tartásával. Gondolja át, milyen felületen szeretne hosszú távon jelen lenni az online térben, ezt alakítsa ki, tartsa frissen.

A személyes orvos profil azonban nem csak az adott munkáltató weboldalán tűnik fel, mind a magyar, mind a nemzetközi jelenlétre jellemző, hogy egyre több orvos konszolidátor weboldal tartalmaz ilyen adatokat. Érdemes időnként (pl. 2-3 havonta) ellenőriznie, hogy saját nevére a Google keresője milyen találati listát hoz fel és az első 5 helyen mennyire releváns, aktuális a tartalom, milyen értékelések találhatóak Önről.

 

magánorvos google találati lista

Mindenhol ugyanaz az információ található meg Önről? Saját weboldaláról másolja az információt, amikor ezeket az oldalakat feltölti?

Ha mindkét kérdésre igen a válasz, akkor nagy a kockázata, hogy saját weboldala látogatottsága csökken. Miért? 

Mert jellemzően a konszolidátor oldalak régebb óta, nagyobb tartalommal vannak jelen az online térben, mint az Ön személyes weboldala, vagy profibb, nagyobb költségvetésű online marketinggel rendelkeznek. A megoldás nem az, hogy mostantól nem jelenik meg ezeken a platformokon, hanem az, hogy rendszerben kezeli online megjelenését és egyedi tartalommal, naprakész adatokkal látja el ezeket a platformokat.

A több ebben az esetben jobb is, hiszen nem tudhatja melyik platform marad meg hosszútávon, erősödik, vagy gyengül, esetleg szűnik meg.

Ha tudja elsődleges személyes csatornáját - ami lehet saját weboldal, Facebook oldal is - mindenhol adja meg, hogy az az online felület releváns linkeket szerezzen ezektől a forrásoktól. Ezzel a keresőkben saját weboldala jobb helyezést fog elérni.


Értékelések - pozitív és negatív értékelések kezelése

Orvosokkal folytatott megbeszélések során sokszor halljuk azt, hogy “nem szeretnék kikerülni az oldalra, ha vannak felhasználói értékelések, mert kaphatok negatív értékelést is”

A kérdés nem az, hogy Önt és munkáját értékelik-e az interneten (igen), hanem hogy Ön ezen értékeléseket mennyire látja, kontrollálja, esetleg milyen módon tud reagálni az értékelésekre, vagy azokat milyen módon tudja eltávolíttatni.

A pozitív értékelések nagyban hozzájárulnak egy orvos személyes brandjének sikeréhez, ezzel közvetlen módon a praxis sikeréhez.

El kell fogadni, hogy más iparágakból érkező fogasztói szokások megjelennek az orvos választásnál is. Első hallásra felháborító, hogy úgy választanak az online keresők orvost, mint ahogy mobiltelefont, vagy LCD TV-t vesznek, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy hasonlóan a műszaki cikkek kereséséhez az információk beszerzése az interneten történik, a tényleges választásnál pedig az értékelések számítanak.

A verseny ezáltal itt is egyre nagyobb, el kell érni hogy a potenciális páciensek pont Önt válasszák!

Alapvető szükséglet a betegek részéről, hogy más betegek beszámolóit olvassák, lehetőleg nem az orvos saját weboldalán, ahol a beteg értékelések elfogultak / manipuláltak lehetnek. Ötnél több értékelés már megnyugtató mennyiség, ennél több csak jobb, ha több semleges / konszolidátor weboldalon is jó értékeléseket találni, akkor a páciensek nagy bizalommal keresik Önt elérhetőségein.


Hosszútávú, tervezett és kontrollált online jelenlét közbeiktatott szolgáltatók nélkül

Érdemes tehát Önnek saját szakmai online jelenlétét tudatosan tervezni és kontrollálni, mert egyéni szakmai sikere múlik rajta.

Az orvosaim.hu megoldása hosszútávon segíti a személyes brand építést, mivel az orvos szakmai megjelenése folyamatosan bővíthető és aktualizálható, ráadásul az éppen aktuális kontaktok (weboldal, közösségi oldal, telefonszám, email cím, stb.)  frissíthetőek.

Így ha Ön munkahelyet vált, magánpraxist indít, vagy külföldre költözik akkor is egy helyen megtalálhatók az Ön szakmai hátterét bemutató anyagok, értékelések.

Amennyiben Önnek a nemzetközi jelenlét is fontos, úgy az orvosaim.hu-hoz hasonlóan lehetősége van megjelenni a medicalservicefinder.com-on is saját profil oldallal. Itt a tartalom angol és / vagy német nyelven helyezhető el.

Egyedülálló módon az orvosaim.hu és a medicalservicefinder.com lehetővé teszi az aktuális weboldal, preferált e-mail cím, telefonszám, rendelési cím, Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter profil személyes blog, podcastok, videók stb megadását is, így hosszútávon segíti a személyes márka építését.